logo
ENLIVEN

ELLUJÄÄMISKOMPLEKT

MEETODID

FOORUMI MODEREERIMINE:

VÕIMALIKUD TAKISTUSED JA NENDE LAHENDUSED

 

     Copyright licenses and credits

 


Võimalik takistus: Keegi ei kasuta foorumit.

 

Võimalik takistus: Vastused ei klapi küsimustega.

 

Võimalik takistus: Kaastööd ei viita teiste õppijate panustele.

 

Võimalik takistus: Hilised alustajad tunnevad end ülekoormatuna.

 

Võimalik takistus: Pärast esialgseid kaastöid enam uusi ideid pole.

 

Võimalik takistus: Kirjutatud postitus on kadunud.

 

Võimalik takistus: Arutelu kaldub teemast kõrvale.

 

Võimalik takistus: Puudub selgus.

 

Võimalik takistus: Arutelus domineerib õpetaja.

 

Võimalik takistus: Õpetaja investeerib palju aega.

 

 

 

Võimalik takistus: Keegi ei kasuta foorumit.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on koostanud õppijatele foorumi. Päevi hiljem pole keegi veel foorumisse midagi postitanud.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Vastused ei klapi küsimustega.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuse arutamiseks. Mõne aja pärast kontrollib õpetaja foorumit uuesti ja avastab, et vastused ja arutelu ei ühti antud küsimusega.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Kaastööd ei viita teiste õppijate panustele.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on koostanud õppijatele foorumi etteantud küsimuse arutamiseks. Foorumi vastuseid lähemalt vaadates selgub, et õppijad vastasid küsimusele, kuid ei viidanud kaasõppijate panustele.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Hilised alustajad tunnevad end ülekoormatuna.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuse arutamiseks. Kuna töö on planeeritud asünkroonselt, alustavad mõned õppijad oma tööd tunduvalt hiljem kui teised. Hilised alustajad leiavad, et foorum on juba postitusi täis. Nende jaoks on väga demotiveeriv, kui nad peavad enne aruteluga liitumist kõik postitused läbi lugema.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Pärast esialgseid kaastöid enam uusi ideid pole.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuste arutamiseks. Esimesed kaks õppijat on andnud küsimusele üksikasjalikud ja põhjalikud vastused. Teistel õppijatel on seejärel raske anda sisulist ja täiendavat sisendit.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Kirjutatud postitus on kadunud.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuse arutamiseks. Aktiivse osaluse tagamiseks täpsustati, et iga õppija peaks panustama foorumisse vähemalt kahe postitusega. Foorumit lähemalt vaadates selgub järgmine: paljud õppijad ei külastagi enam foorumit pärast kahe kaastöö kirjutamist. Nad ei vasta teiste õppijate põhjalikele küsimustele ega kommentaaridele nende postituste kohta. Seega näib, et nad jäävad ülejäänud arutelust täielikult ilma.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus. Arutelu kaldub teemast kõrvale.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on andnud õppijatele foorumi etteantud küsimuse arutamiseks. Alguses arutavad õppijad antud küsimust. Siis aga arenevad diskussiooniteema raames mitu väga elavat "kõrvaldiskussiooni", millel tegelikult pole algse küsimusega peaaegu midagi pistmist. Algset küsimust ei arutata edasi peaaegu üldse.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Puudub selgus.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuse arutamiseks. Foorumit on juba mõnda aega kasutatud ja see on postitustega täidetud. Nüüd on sisust raske aru saada.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Arutelus domineerib õpetaja.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuse arutamiseks. Postitusi lugedes jääb mulje, et arutelus domineerib õpetaja ja õppijad on üha enam tagaplaanil.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):

 

 

 

Võimalik takistus: Õpetaja investeerib palju aega.

 

Stsenaarium

 

Õpetaja on loonud õppijatele foorumi konkreetse küsimuse arutamiseks. Et õppijatel ei jääks muljet, et nad on õppeplatvormile üksi jäetud, kontrollib õpetaja regulaarselt neid, vastab küsimustele ja modereerib arutelu. Seejuures investeerib õpetaja palju oma aega foorumisse.

 

Võimalik(ud) lahendus(ed):